marți, 5 aprilie 2011

Salata verde şi beneficiile asupra organismului

Pe cât este de gustoasă, pe atât este de sănătoasă salata verde. De cum vine primăvara şi până spre sfârşitul verii, oamenii răsădesc în grădină salata verde. Aceasta şi pentru că este ingredientul principal în salate, ornamente culinare şi nu numai. Salata constituie un aliment de împrospătare, de revigorare şi de curăţire a organismului.  Este cunoscut efectul ei de stimulent al poftei de mâncare.
Salata verde poate fi consumată ca atare sau poate fi pregătită sub formă de supe sau ciorbe, prin adăugarea unor ingrediente.
Salata verde este unul dintre foarte puţinele alimente naturale cu gust amărui din bucătăria tradiţională românească. Substanţele cu gust uşor amărui din frunzele salatei au proprietăţi cu totul miraculoase, mai ales atunci când sunt consumate în cantităţi mari. Ele stimulează şi drenează ficatul, intensifică tranzitul intestinal, înlătură atonia (lenea) organelor interne, curăţă vasele de sânge şi reglează activitatea anumitor glande endocrine.

Sărurile de iod previn şi combat reumatismul

În componenţa salatei se regăsesc numeroase săruri minerale, precum cele de iod, magneziu, fosfor, cupru, arsenic şi zinc. Sărurile de iod au rolul de a preveni şi combate reumatismul, îmbătrânirea precoce a ţesuturilor, a hipercolesterolemiei, iar pe copii îi ajută la creştere.

Salata verde- „focar“ de vitamine

În salata verde se regăsesc foarte multe vitamine, precum: A, B, C, D şi E. Existenţa sărurilor minerale benefice şi a principalelor vitamine dau organismului rezistenţa la infecţii şi virusuri şi elementele necesare funcţionării normale a organismului. Salata mai conţine multă clorofilă, ce are rol antianemic, aminoacizi şi mucilagii în cantitate mare cu rol deosebit de important în normalizarea digestiei şi a tranzitului intestinal, fiind un real ajutor, sub formă de laxativ, pentru cei ce suferă de constipaţie.
Câteva sfaturi pentru efectul garantat al salatei :
• se consumă minim 150 grame salată, pe stomacul gol, înainte de fiecare masă;
• salata trebuie asezonată numai cu ingrediente naturale: ulei de floarea-soarelui sau de măsline presat la rece, oţet natural de mere sau suc de lămâie proaspăt stors, sare grunjoasă. Ideal este să consumăm salata la maximum un sfert de oră de la preparare, pentru că altfel principiile sale active se deteriorează;
• asocierea cu alte alimente - într-o cură de primăvară nu trebuie să se consume în paralel alimente care să ne împovăreze organismul cu toxine, cum ar fi carnea, prăjelile, produsele de patiserie ori cu aditivi sintetici;
• în cazul obezităţii se consumă salata verde atât înainte de masă, cât şi în timpul ei, cu alte feluri de mâncare. Dacă veţi reuşi să consumaţi 500 grame de salată pe zi, veţi constata după o săptămână o scădere sensibilă în greutate. Aceasta întrucât se accelerează procesele de eliminare, se reduce volumul de hrană bogată în calorii şi, nu în ultimul rând, se reglează spontan apetitul. (info culese de pe internet si cartulici)

Un comentariu:

  1. Sa citesti despre beneficiile pepenelui. Este incredibil :)

    Silviu

    RăspundețiȘtergere